tisdag 27 april 2010

Sjukt mysigt...

Manneken Pis
Del av Europaparlamentet
Ett parti UNO i väntan på roomservice...
Mysig gränd

Grote Markt

Europakommisionen
Vi hade en mysig helg i Bryssel, trots att jag fortfarande är sjuk.
Vi gick runt i den mysiga staden och insöp atmosfären.
Vi satt på en uteservering och insöp atmosfären.
Vi körde runt och tittade på EU-byggnader och insöp atmosfären.
Vi satt på hotellrummet och spelade UNO och insöp atmosfären.
Vi beställde roomservice och insöp atmosfären.
Var så trött att jag inte orkade gå ut och äta, men det var ett mysigt alternativ..
Insåg när jag pratade med en kompis, att jag nog är lite udda.
Eller kanske att våra resor är lite udda.
Hon hade varit i Bryssel en gång och tyckte att det var väl inget.
Manneken Pis och o.k shopping och sen var där inget mer.
Paris är ju mycket bättre, på alla sätt. Tyckte hon.
Jo, jag håller ju med. Jag är ju oerhört svag för Paris. Men vi gillar Bryssel.
Eller kanske Happaranda. Är faktiskt lite nyfiken på Happaranda. Har aldrig varit där.
Helt ärligt är jag lite sugen på en myshelg i Happaranda. Kanske var det inte själva Bryssel vi njöt av. Kanske var det att vara på en ny plats. Kanske var det att vi var lediga tillsammans. Kanske var det nyfikenheten som blev lite stillad. Kanske njuter vi ganska mycket av livet i stort. Kanske njuter vi av det lilla i livet.
Här i Haag rustas det för drottningens födelsedag. Det är oranga lampor överallt och tivoli i halva stan. Vi gick en runda i går kväll med tjejerna. Det var jättemysigt. Kanske behöver inte vi så mycket för att vi ska tycka att det är mysigt. Jag kanske ska sluta att berätta om mina resor. Kanske tycker jag att det är mysigt överallt. Kanske är jag en väldigt dålig mätstock på vad som är ett bra resmål och vad som är ett dåligt.
Livet är en resa.
Man ska njuta av den resan.
Är den inte njutbar kanske du är på fel plats...
Ha det bäst!
Bara du vet vad som är bäst för dig!
P







Inga kommentarer: