torsdag 29 april 2010

Lämnar Holland

I morgon lämnar vi Haag och blir borta en månad.
När vi kommer hem igen är det 2 veckor kvar i Haag.
Tänkte att nu när vi ändå flyttar så kan ni få en liten inblick i vårt hem...
detta rum är jättestort och det bästa med lägenheten.
Ni ser halva rummet.
Kanske den bästa delen av rummet.
Det var det här rummet som jag förälskade mig i när vi var på husjakt här.
Vi var inte här på visning.
Vi var här på middag.
De skulle flytta hem till Sverige.
Jag sa bara att här vill jag bo.
Och det var tur det.
För vi hade åkt runt i en vecka med en mäklare och
tittat på alla möjliga skruttiga hus som var fula och dyra.
Hade lite panik där på lördagkvällen när vi inte hittat något.
Boendet är jätteviktigt tycker jag.
Jätteviktigt att man trivs i sitt hem.
Hur skulle det annars ha varit att bo här i 3 år om vi inte hade trivts här hemma...?
Hur kunde vi ha en sån tur!!!
Den röda soffan, som jag älskar...blev väldigt sliten i flytten hit.
Men dumt nog så sa vi inget.
Grrrr vad arg jag blir på mig själv!
Nu har tyget gått sönder, så den följer tyvärr inte med hem...
En liten Haagglimt!
Snart är det över.
Vad ska min blogg heta då?
Vardagiviken?
Vikenvardag?
eller fortsätta heta
Vardagihaag
Har inte bestämt mig än...!
Svåra beslut... ;-)
Ha en fin fin dag!
Varm kram
P

1 kommentar:

Anonym sa...

Kom ihåg att "hemma" är var hjärtat är. Man kan ha många "hemma".

Ps. Jag har också en röd soffa, som vi alla myser i framför tv-n