torsdag 22 april 2010

Droppen som fick bägaren att rinna över...


Det är lite löjligt.
Detta handlar om en droppe.
Inte mer.
En liten liten droppe.
Det kanske är den där berömda droppen som helt enkelt får bägaren att rinna över.
Barnen fick ett virus.
I viruset fick man öroninflamation.
Själva öroninflammationen behandlades med penicilin.
Jag fick också ont i mitt öra i förra veckan.
Ganska ont, ganska intensivt som ganska snabbt gav med sig.
Men det blev ett tryck i örat.
Trycket sitter fortfarande i och senaste veckan har varit svajig.
Yr.
Svimmig.
Trött bortom all rimlighet.
Så jag var tvungen att till sist gå till doktorn.
Så här kan man inte ha det.
Då visar det sig att jag har vätska i örat.
En droppe som ligger där och trycker på balansnerven.
Och påverkar hela kroppen.
Jag är sjuk.
Sjuk av en liten droppe.
Det var droppen...



Kram

P

1 kommentar:

Anonym sa...

Öronsjukdomar är vidriga!

Sonen min var ett öronbarn och jag fick bakteriell infektion i örat när vi var i Turkiet.

Usch fy och tvi!
Hoppas du kryar på dig snarast!

Katarina