onsdag 14 april 2010

Mäklarna...

Sitter och väntar på mäklaren.
Hon ska fota lägenheten som snart ska hyras ut till någon annan...
Kan inte låta bli att tänka på Kjell Bergqvist och Cecila Frohde (var det hon förresten?).
Ofantligt rolig serie!
Min mäklare, eller rättare sagt hyresvärdens mäklare,
är varken rolig eller något annat.
Med risk för att låta rasistisk så är hon nog typiskt holländsk.
En typiskt kantig tant som ska ha sin vilja igenom.
Igår skrev jag att vi blivit lite kaxigare.
Det är det enda sättet att överleva här.
Hon ringde innan och undrade om hon kunde ha en visning,
en kvart senare, för den nya kunden kunde inte den tid vi bestämt innan.
Tyvärr går inte.
Synd.
Synd att jag är så himla upptagen.
Men det funkar tyvärr inte.
Usch tänker ni.
Vad har hänt.
Sån brukar hon inte vara.
Nä usch säger jag med.
Men jag VET att om jag sagt ja,
så hade jag haft folk springandes här i tid och otid.
Mitt hem är inte såpass välorganiserat att jag bara kan
öppna dörren och släppa in vilt främmande människor på lägenhetsvisning...
tyvärr, i min dröm är det så, men inte riktigt i verkligheten med två barn hemma...
Inte heller vill jag ha folk springandes här i tid och otid.
Solen lyser ju för sjutton.
Vem vill sitta inne och vänta då???
Nu kommer hon...
MÄKLAREN
Pass op!
Kram
P

Inga kommentarer: