tisdag 6 april 2010

I love Paris in the springtime...





Jag är tillbaka i Paris.
Åtminstone mentalt.
Kan liksom inte släppa Paris.
Det värmer fortfarande mitt hjärta.
Jag älskar Paris.
Paris är min stad.
Min kärleksstad.
Sista inlägget om Paris.
Jag lovar.
Har ni sett filmen på bilden?
Galen i Kärlek.
Underbar film.
Om kärlek.
Jag är också galen i kärlek.
Kärleksfilmer är min genre.
Hur som helst...
I filmen Galen i Kärlek, bestämmer sig huvudrollsinnehavarna
att mötas igen i Paris om de fortfarande känner varandra.
Diane Keaton deklarerar att hon kommer att fira sin födelsedag i Paris och
äta på Le Grand Colbert.
De har "the best grilled chicken, ever..."
Och ja.
Det har de verkligen.
Alltså den bästa grillade kycklingen.
Den härligaste personal man kan tänka sig och underbara lokaler.
Vi frågade om de hade barnmeny.
Nä, tyvärr, men det är så mycket mat att vi tar in extratallrikar till flickorna.
Wow.
Hallelujamoment när man bott i Holland i 3år...
Mollie som inte ens är två, satt som ett tänt litet ljus.
Hon satt på en vanlig stol och åt ordentligt med en stor gaffel.
Vilket lyckat besök det var.
Funderar på att fira alla mina födelsedagar där.
Det vore nåt.
Tror att jag äntligen vuxit ifrån presenter.
Detta är den bästa man kan få.
Och då bör tilläggas att jag är ingen gourmet.
Jag gillar enkel mat och enkla ställen.
Men detta var helt fantastiskt och högtidligt.
För oss alla.
Skippa presenter!
Åk till Paris!
Bli förälskad!
Le Grand Colbert
Puss
P

Inga kommentarer: