måndag 7 juni 2010

Måndagsblues...

Dag 8.
Åtta dagar i askes.
Åtta dagar med ägg, morötter, broccoli och stek.
I fredags hade jag gått ner 3 kilo.
Idag, dag 8 har jag gått ner 3,5.
I helgen har det gått trögt tydligen.
Konstigt.
Vi hade fest i lördags.
Massor med folk.
Massor med mat.
Massor med dricka.
Åt ingen mat.
Drack 1 glas vitt vin.
1 litet glas.
Vi åt vår kyckling som stod på menyn, innan gästerna kom.
That´s it.
Inget mer.
INGET.
Det var rent plågsamt att städa undan allt där på morgontimmarna.
Magen skrek och där var allt gott mitt framför ögonen.
Duktiga var vi.
I går var vi på Italienskt barnkalas.
En härlig tillställning med en massa barn och deras mammor OCH pappor!
En massa massa gott!
Jag drack bubbelvatten!
That´s it!
Men det går ändå trögt.
Nu är det bara att hålla ut.
På lördag är det klart.
Då ska vi grilla med grannarna.
Det står en halv kyckling och sallad på menyn.
Det går ju finfint.
Känner mig lite smalare iallafall.
Kläderna stramar mindre.
Så himla skönt.
Ha en mycket skön dag!
Puss å kram
P

2 kommentarer:

Anonym sa...

De kommer att lossna, de sista kilon också!

Styrka till dig som är så duktig!

Kramar,
Katarina

Unknown sa...

Tack Katarina!
Det behövs. Men det går förvånansvärt bra. Igår var det varken frukost eller lunch men vi fuskade lite med räkor...
Ha det bäst
Kram kram