torsdag 4 februari 2010

Från Strömsund till Viken med strandhugg i Haag

Alltså.
Ibland.
Så ska man kliva ur sin kropp.
Lyfta upp mot skyn.
Titta ner på sitt liv.
Ibland får andra människor det att låta väldigt stort och märkvärdigt.
Då kanske man ska komma ihåg att
de tomaste tunnorna som skramlar mest...!
Själva nöjet med resan kanske är att berätta hur märkvärdigt det var.
De har varit i USA och rest runt i ett par veckor.
Wow, det låter super, det skulle jag också vilja göra.
Jag har liksom inte rest runt så där stort och häftigt tycker jag då.
Jag har liksom bara varit på en massa olika ställen i USA, bott där i 1år åkt tillbaka och spenderat ytterligare 3 månader där.
Men de som rest runt i ett par veckor har gjort det lite coolare.
Andra bilar genom Europa och gör den jättesuperduper värsta coola resan.
Vi åkte ju typ bara till Italien och hittade superbra pris på ett superfint hotell.
Andra bor utomlands och lever så fräckt och glamouröst. Vi bor också utomlands, å mycket är det, men fräckt och glamouröst är väl inte orden jag skulle beskriva vårt småbarnsliv med.
Vi reser nog bara för vår egen skull egentligen.
Men jag tycker att det är roligt att berätta och visa bilder.
Det är också roligt att höra andras resminnen, bli inspirerad och få fina tips.
Idag pratade jag med min fina granne hemma i fina Viken.
DÄR är det stort och märkvärdigt att bo ska ni veta...;)
Hon frågade när vi kommer hem (vi brukar ju åka hem på lov och så) nästa gång.
När vi flyttar sa jag. Till sommaren.
Vi är lite busy under våren, vi ska till Jämtland en månad, sen blir vi i Stockholm i två veckor och Spanien två veckor i maj, sa jag.
Inte mycket tid över menade jag.
Samtalet fortsatte med vad vi skulle göra, de skulle göra och så där.
Jo till helgen blir det Lille, Calais och så tar vi båten över till Dover över dan.
Sen åker vi till Paris i mars och firar min födelsedag.
Herregud vad ni hinner med allt och flänger runt sa hon då.
Hur då menar du sa jag.
Jo, men ni reser ju runt mer nu än vi kommer att hinna på en livstid.
Men när jag går här och torkar kräk, eller snyter näsor, spelar memory eller ritar prinsessor så är det i allra högsta grad vardag. Nu bor vi 45 mil från Paris, klart man åker dit över helgen.
Det är ungefär som att bo i Östersund och åka till Umeå över helgen.
Trippen till Calais är som att åka till Sundsvall
och ta en enochenhalvtimmas båttur från hamnen där.
Men jag fick lite perspektiv.
Kommer att sakna det, så klart.
Life is good!
AND GLAMOUROS!!!!
In med lite glamour du med.
Bor du i Östersund, boka in en weekend i Umeå eller varför inte Trondheim.
Skäm bort dig själv lite med hotellmys och kom bort från vardagen.
Paris är fantastiskt, så åk dit om du har möjlighet.
Men helt ärligt Umeå eller Trondheim är inte heller helt fel.
Bor man i Skåne finns ju så mycket att välja på, på så nära håll!
Just do it!
Mys å må!
Nu har jag en full blöja och en febrig tös att ta hand om!
Stor kram
Glamour-Pia

2 kommentarer:

Karin sa...

Gubben och jag har precis pratat om att ta en tripp till Ikea, som vi har i Haparanda!
Han kom med förslaget att eftersom Robert är på korttids då,så kanske vi kan ta in på hotell där uppe!

Detta blir i slutet av den här månaden, inget märkvärdigt men ändå himlans kul och ha å se framemot!

Drömmen är ändå en weekend till Paris!=)

Kram

Unknown sa...

Låter hur mysigt som helst!
Resmässigt är det orättvist när man bor långt norrut. Det blir ju så himla dyrt att komma iväg. Vi passar på nu när vi bor nära.
Ha en toppenhelg i Haparanda!
Stor kram
P