tisdag 2 februari 2010

Paradiset

En gång för länge sedan. Ganska exakt 20 år sedan...!
Så bodde jag på Long Island strax utanför New York.
Great Neck närmare bestämt.
Då, den sommaren så hade jag 1 (!) veckas semester.
Jag lånade en hög med pengar av mamma och bokade en vecka all-inclusive med ClubMed. Även på den tiden så var jag better safe than sorry...
De hade en singelresa till Martinique.
Buccaners Creek.

Paradiset finns på riktigt!

DIT längtar jag nu.
Jag vill ta med mannen å barnen på den röda segelbåten, där vi satt i värmen och lyssnade på Bob Marley och drack cola, ähm öl.
(den ligger där näst längst ut på bryggan)
Där vi vindsurfade och åkte vattenskidor i det supervarma vattnet.
Nästan 40grader i luften...!
Underbara frukostar i det runda huset.
Dignande fruktbuffeér och crosianter!

Härliga tider.
20 år och ensam svensk bland fransmän, kanadensare och amerikaner.
Kände ingen!
Merrill träffade jag redan på JFK flygplatsen
(och inte för att vi ses nuförtiden, men vi Facebookar...)
supertrevlig tjej så vi bodde ihop hela veckan.
Amerikanarna fotade alla topless-fransyskorna på stranden.
Kulturkrock mitt i Caribien!
Och för mig, kulturchock.
Underbart!
Dit ska jag igen!
Kanske när jag fyller 50!
Känn värmen!
Kram

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Ja du Pia, du har haft en hel del upplevelser du !!! Mycket roligt att minnas!!!Kram mamma

Unknown sa...

Ja, kanske det. Men det finns ju så många platser man inte ens varit i närheten av...!
Ha det bäst
Kram