fredag 27 november 2009

Thanksgiving

Idag är det thanksgiving i USA.
Jag missade det under mitt år där, i ungdomen...
Men två av mina vänner från den tiden skrev mail till mig i veckan
och berättade om sina bestyr inför helgen.
Båda skulle ha sina och sina mäns familjer över på middag med kalkon och hela kittet.
Det skulle bli runt 20 personer.
Jag blev lite avis.
Vi är inte så stora på helger i Sverige.
Inte så noggranna med att samla ihop alla i familjen och mysa tillsammans.
Ikväll ska jag samla lilla familjen på fredagsmys och vi är tacksamma för att vi har det så bra,
fastän vi längtar efter alla i storfamiljen.
Vi är tacksamma för att våra familjer är hyfsat friska.
Vi tänker lite extra på min mosters familj som har det tufft just nu.
Mest tänker vi på Bruno som kämpar.
Min väninna berättade om sin fyraåriga lilla flicka som hamnade framför spårvagnen.
Men som klarade sig med en rivsår på örat.
Jag blev nästan religiös.
Hon med.
Det var den värsta dagen i hennes liv sa hon,
men så ändrade hon sig...
det var den absolut bästa!
Halleluja!
All kärlek
Pia

Inga kommentarer: