onsdag 11 november 2009

Kan det bli bättre än så här!


Barn är fantastiska!
De är här och nu!
De är lyckliga och varje stund är en stor stund.

Minns själv när jag fick mina snowboots, va, hette det verkligen det.???
En fodrad gympakänga. Alla hade Lejon, men jag skulle ha svarta o gråa.
Hette inte Lejon.Alla andra hade blåa och gråa.
Mina var snyggast, tyckte iallafall jag.
Gick nog i feman, hade nog faktiskt kunnat tänkt mig att sova i dem, så lycklig var jag.
De var till och med lite för stora minns jag.
Men fanns bara ett par kvar...
Drog nog runt i dem i två vintrar ändå...!
Det var bara ett par röda PeterPan som kunde konkurera ut snowbootsen,
kanske åldern också...

Igår var vi på stan och letade stövlar till Vendela
Här har småflickor "vanliga" vuxenstövlar.
Ecco gore-tex kollektion existerar inte.
Småflickor har kjol och stövlar. Punkt. Alltid. Punkt igen.

Vendela har med glädje snappat upp detta.
Hon är en prinsessa förstår du.
Prinsessor har kjol och stövlar,
när de inte har stora prinsessklänningar förstås.

Självklart tog hon på stövlarna direkt i affären.
Undrade om vi kanske kunde gå en runda till på stan så alla skulle få se...
Kanske äta på restaurang.
Hon var ju så fin, så det skulle ju passa bra...
Liksom fira de nya stövlarna...
Sen tittade hon på dem hela kvällen.
Tyckte att de liksom blänkte.
Hon ville sova med dem.
Men hon hade ju haft dem utomhus...tyvärr, hur tänkte vi???

Men nu är det en ny dag.

Nattlinnet på och så nya stövlarna...
Gissar att vi ska ut på promenad på stan igen.
Skogen får vänta...

Ha en härlig dag
Själv ska jag sola mig i glansen av min dotters lycka...!

Varm kram
Piaf

2 kommentarer:

Carina sa...

Underbart, Vendela är så härlig! Kan precis förstå hennes känsla :)

Jag tror det hette snowjogging, jag hade blå och silver Lejon. Minns du adidas shorts då - det var ju också ett måste. Först svarta med ljusblå ränder senare hade jag vita med gula ränder, ååh så snygga jag tyckte att de var.

Ha det så bra, kram

Unknown sa...

Jaaa, SNOWJOGGING...!
Härliga tider. Mina adidas var vita, med vita ränder...!
Lyckan var total. Så glad ska jag bli nästa gång som jag köper nåt jag verkligen vill ha...ny väska eller nåt...!
Ha det gott
Kramis