torsdag 26 november 2009

Idag har vi varit i blåsväder...

I vår familj tror vi på hårfönens magiska helande...!
Jag är bara fostrad så.
Min far trodde (eller tror säkert än idag) på att
inget helar och lagar som en hårfön.
Min far har nog aldrig använt hårfönen i dess egentliga
syfte, och det har ju inte heller jag måste jag medge...
För närvarande äger jag inte ens en hårfön.
Men mina barns far har också en övertro på hårföner
så han har tack och lov försett vår femåring med en egen...!
(alltså hon fick den när hon var tre...!)
När jag var liten så fick syrrans häst kolik, och hästar kan dö av det...
Pappa snabbt ut i stallet med hårfönen, hästen släppte av några rejäla pruttar och koliken var bildligt talat som bortblåst...
Skulle skotern lagas....massa verktyg hit o dit givetvis,
men hårfönen var där...!
Idag så skulle jag frosta av frysen och när man stänger av frysen, så stänger man av kylen.
Aj, aj inte bra...avfrostningen måste gå snabbt!
Tyvärr frostar den igen lika snabbt eftersom dörren inte håller tätt...!
Ungarna, till och med Mollie 1,5 år, trodde att jag var skvatt galen!
Fram med fönen.
Vendela var väl inte helt nöjd med hur hennes fina fön användes...!
Vet inte om ni sett "Mitt stora feta grekiska bröllop" där pappan i familjen tror på fönsterputs som en universallösning för lagning och helning.
I vår film "Mitt stora feta norrländska bröllop" tror vi på hårfönen!
Säger som Nalle Puh:
Ha en trevlig blåsdag...!
Här blåser det varma vindar idag!
Pussåkram

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Varifrån har du fått din humor ????? Egentligen är ju dyrkan av den hårfön humor bara det. Det är nog far du har ärvt !!!! Kram mor

Unknown sa...

aDet var nog iallafall arvet från pappa som gjorde att jag tog fram fönen..