tisdag 24 november 2009

Pillowfight...


Vi ska ha barnvakt på lördag och gå på fest!
Första gången med barnvakt...
Samtalet går så här:
Vendela: Vilken dag är det idag?
Jag: Tisdag, hurså?
Vendela: Är det länge till lördag?
Jag: Vi måste träna mer på veckodagarna...
Vendela: Är det då hon kommer den där tjejen?
Jag: Vem tänkte du?
Vendela: Hon som ska passa oss.
Jag: Aha du menar så, känns det pirrigt?
Vendela: Nä, men kan hon engelska?
Jag: Javisst, det är klart.
Vendela: Ja, men alltså, jag menar kan hon lika bra som jag?
Jag: Suck, ja det kan hon...
Vendela: Bra!
Sen går det en kvart, sen kommer det som gör mig lite orolig...
Vendela: Du, mamma, hur säger man kuddkrig på engelska?
Kuddddkreig eller?
Jag: Pillowfight, hur så....OCH DÅ trillar polletten ner...!
Ha det bäst
Kram
P

1 kommentar:

Carina sa...

Ha, ha. Hon är så smart Vendela :)

Bra barnvakter är guld värda, hoppas alla blir nöjda och att ni får det trevligt på lördag!

Kram