fredag 7 november 2008

Elaka styvmodern...!

Hej, det är jag, den elaka styvmodern!
Jag har liksom inte fattat det själv, förrän igår!
S-sonen: Du slänger alla mina saker, du Pia...
Jag: Va????Vad menar du? Vad har jag då slängt?
(i min lilla naiva värld, så är jag en snäll mäniska,
med ett gott hjärta - som slänger sån´t som är trasigt möjligtvis...!)
S-sonen: Min gråa kofta och mina trasiga jeans.
Jeansen var jättedyra och koftan hade jag köpt på JC hemma...!
Och nu hittar jag inte Halloweenmasken - har du slängt den?
Jag: Koftan hade ett jättehål som var omöjligt att laga.
Jeansen var måhända den trasiga sorten,
men när jag slängde dem så höll de på falla i bitar...
Om Haloweenmasken drällde omkring här och var trasig så är den slängd,
men om den var hel så är det du som letar för dåligt...!
(Vilket är det mest troliga..)
Både koftan och jeansen blev slängda för ca ett år sedan.
Man kan säga att jag har kompenserat dessa svåra förluster
med en hel del nya kläder, men ack vad hjälper det...!
Barnen kommer att minnas mig som den som slängde allas saker...!
Jag måst skärpa mig!
Trevlig helg!
Elaka s-mamman!
(Den gulliga s-sonen har tagit bilden feb.2008 )

4 kommentarer:

Grindelunda sa...

Haha...goda glada minnen från Cantatekören :)
Vi ska sjunga på 1.a advent, sen vet jag inte ngt. mer. Vår nya kantor är mammaledig och har bara kyrkokören ännu, så jag kan tänka mig att hon är sparsam med framträdandena för närvarande.

Jag känner igen mig i det där med elak styvmor ;)
Ha en skön helg!
Kram Gunilla

Unknown sa...

Hej!
Jag kommer inte till strömsund förrän den 2 dec. så jag hoppas jag hinner med nåt! Ha det bäst i Rom!
Kram Pia

Anonym sa...

Du har varldens basta blogg !

Unknown sa...

Tack för det!
Jag har också världens bästa man och goaste ungar...!