onsdag 12 november 2008

Beachback!

Detta är vår strand!
Kvickbadet i Höganäs.
Varje dag på sommaren packar vi bilen och åker hit!
Om det regnar, kurar vi hos svärföräldrarna
som bor granne med beachen...!
Det är där jag vill vara just nu, i det solskenet på bilden.
I somras fick jag och Mollie åka till shoppingcentrat
där det fanns aircondition,
så att hon inte skulle få värmeslag..
Vi ligger back, beachback!
!Här är det grått grått grått och det blir aldrig vinter
och det är aldeles för långt till våren..
.Mollie har förkylningsastma som aldrig ger sig.
Skriker bara hon ser kartongen som inhalatorn ligger i.
Måtte hon bli frisk innan vi ska åka norröver.
Nä, nu har jag gnällt klart!
Ha en toppendag!
Kram P

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag tycker det är jättekul att läsa om er vardag men har aldrig skrivit ngt till dig. Nu vågar jag inte låta bli :) Hoppas att ni alla blir friska snart.
Marianne

Unknown sa...

Hej Marianne!
Ja, man får ju ha nåt projekt...
Hoppas ni hade kul i fredags! Hoppas vi hinner ses nåt i jul!
Hälsa familjen!
Kram Pia

Paulina sa...

Hej igen! Tänker på er alla. Lydia har också fökylningsastma, vet hur slitigt det är för en mamma när en liten kropp kämpar för att få luft, hostar tills den kräks och måste tvingas eller mutas för att ta medicin. Kan bara säga, det blir bättre.
Tack också för tanken att krama våra hopplösa tonåringar. Även kramar från styvmammor är viktiga kramar!
Kramar till er alla.

Unknown sa...

Hej!
Ringde dig igår! Som tur är så reagerar inte Mollie lika starkt som Lydia, men ändå..Ja visst behöver de kramar, det behöver vi tonårs-s-mammor också...!:-)
Ha det bäst
Vi rings
Kram P

Kakan sa...

Hej igen!
DU har inspirerat mig - jag har kommit igång! I liten skala - men det kan bli större. Vi hörs!
Kram Karin (kakan)

Grindelunda sa...

Här hemma har vintern kommit!
Vitt och härligt.

Må så gott!
Kram Gunilla

Unknown sa...

Hello Kakan!
Kul att man kan inspirera! Ska in och läsa din-spännande!
Ha det gott
Hälsa mannen
Kram
P

Unknown sa...

Hej Gunilla!
Härligt det låter med snö! Vi längtar verkligen. Vi är inte precis bortskämda med snö i Skåne heller...
Hoppas du hade det helt underbart
i Rom!
Kram Pia