tisdag 19 maj 2009

I Holland är det inte så noga....!


I min familj är det noga med fönster.
Fönster ska vara rena!
Punkt slut.
Men jag är nog en oäkting eller så har jag en livslång tonårsrevolt.
Jag hatar att putsa fönster.
Ja, jo det kan man nog säga.
Men jag gör det, med jämna eller ojämna mellanrum.
Men nuförtiden putsar jag aldrig om,
om det skulle bli en liten liten rand eller så.
Det kanske är för att man såg hur mamma slet med dessa fönster
och aldrig blev nöjd med resultatet, vad vet jag.


Hemma i Viken har Eriks fönsterputs tagit hand om våra fönster.
I början kostade det 180kr för hela huset (utsidan då).
Första gången blev jag lite missnöjd, det var nog ett litet litet streck eller två,
så Erik skickade ut sina killar igen...
men tyvärr var det nog så att strecket satt på INSIDAN...ooooops.


Men alltså kolla här!
Här går alla fönster inte att öppna, så när man bor på 3e våningen
är det tvunget att nån kommer hit och pustsar.
Så här ser mina nyputsade fönster ut idag!!!!!
Ska aldrig mer reta mig på ett litet litet litet streck.....!


Mamma - LOVA att du ALDRIG putsar om fönstren...!!!!!!

Ingen har renare fönster än Du!!!!
Ha en fin dag.
Min blir prickig!

Piaf

1 kommentar:

Ingrid sa...

Jag lovar på hedersord.Det senaste jag hittat på är att köpa fönstertrasor på Dollarstore. De är så billiga att man kan använda en att putsa med och en att eftertorka med, efter att jag skrapat först. Toppenresultat, dvs. om inte solen skiner !!!! Och det bästa, det funkar med bara vatten !!!!Kramisar mamma