onsdag 20 maj 2009

Blommor

Jag älskar blommor.
Blommor är så vackra, doftar så gott, har så vackra färger,
man blir så glad av blommor....
MEN mina fingrar är allt annat än gröna....
Hemma brukar jag ställa ut lite fina krukor och lite fina blommor.
De brukar iallafall överleva i några veckor, eller nääääästan hela sommaren....
svärmor brukar skvätta på en extra skvätt vatten lite nu och då,
och som tur är så kommer de hem till oss ofta....
Men här har vi ingen trädgård, så det blir inte samma sak.
(ingen svärmor heller...)
Vi har en balkong där man skulle kunna sätta ut massor med blommor,
men det blir ändå inte samma sak.
Så jag längtar faktiskt efter att sätta ut lite blommor,
och i år ska jag ta hand om dem.
Kanske köpa gröna handskar eller så.
Igår började det iallafall att blomma på Vendelas rum...!
Ha det bäst
Varma kramar
Piaf

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag längtar också efter blommor - mårbacka pelagoner! Kan du tänka dig - för 10 år sedan tyckte jag det var en pensionärsblomma. Nu tycker jag de är jättefina :)
Kram Carina