torsdag 8 juli 2010

Vackra hjärtan

Alltså jag är en rätt så vanlig mamma.
Alldaglig.
Ingen bullmamma.
Ingen lattjolajbanmamma.
Vanlig.
Lite tjatig ibland.
Lite för snäll ibland.
Lite för skarp och skällig ibland.
Typ vanlig.
MEN jag har fått så vackra barn.
De är liksom vackra på insidan.
Skönheter.
Vore det en topmodeltävling som korade inre skönhet, skulle de vinna hela bunten.
Så är det.
Och jag är oerhört stolt för att det är så.
Ibland ligger det dem själva till last förståss, men jag tror på kosmisk rättvisa.
Det goda vinner alltid.
Vi åkte förbi ett hus som hade flaggan på halvstång.
Vendela undrade varför och jag berättade att de hade sorg och att någon hade dött.
Åh nej vad sorgligt, ligger det någon död därinne, undrade hon.
Nä, sa jag det kanske är en mormor eller farmor eller annan släkting som har dött.
Hon hörde bara att det var någons mormor som hade dött...
Åh sa hon.
Då skulle jag spreja ett hjärta.
Hurdå menar du, frågade jag. På flaggan eller?
Nä, sa hon.
Jag skulle spreja ett stort hjärta på marken så att mormor i himlen kunde se det.
Är det inte vackert?
Top model 2010 inre skönhet edition...!
We have a winner!
All kärlek
P

Inga kommentarer: