tisdag 16 mars 2010

39 år och 364 dagar!

I morgon smäller det i Champagnekorken på Gula Änkan som legat i bokhyllan i ett par år ifall nåt stort skulle hända.
På ett mysigt hotell nära Operan i Paris...
Vem hade trott att den skulle bli kvar till i morgon.
Första gången jag drack gula änkan var faktiskt när jag och mannen,
nyförälskade, kom hem ifrån Paris för sisådär hundra år sen...!
Sen hade vi alltid den vid högtider.
Man fick köpa två till priset av en på Charles De Gaulle flygplatsen...
Vi köpte några flaskor på systemet också.
Men så rann det ut i sanden.
Gula Änkan alltså, blev utkonkurerad av annan Champagne.
Förmodligen billigare.
Men vi firar alltid med Champagne!
Och barnchampagne.
I Sverige blir det Pommac.
Oj måste iväg och köpa en flaska barnskumpa på stört...
Nåväl.
I morgon så är det då den stora dagen.
Undra om det känns annorlunda efter i morgon.
Blir det liksom ett nytt kapitel???
När mannen fyllde var vi på Gran Canaria.
Han höll inte på och fjollade om att det var 40 han fyllde.
Vad är det med oss kvinnor?
Blev firad med familjen "hemma" i Strömsund.
Fina presenter och mys!
Dock ingen skumpa, fy på mig...
Mitt i livet.
Så mycket roligt har hänt.
Vuxenlivet började lite orutinerat och knackit men har blivit så mycket bättre med åren! Fortsätter det i den här takten kommer jag att vara världens lyckligaste 100åring!!!
Fyra barn, två bonus och en otroligt ömsint och härlig äkta man.
40 år gör ju ingen skillnad.
I morgon när jag vaknar så finns ju allt det där kvar!!!
Det är ju det som räknas, inte åren!
Paris, here we come!!!
Skål!

3 kommentarer:

Karin sa...

Idag är det den 17 mars så stort GRATTIS på din 40-årsdag, jag hoppas din dag blir som du har drömt om i Paris och allt!

Välkommen in i gänget!

Kram Karin

Fjällbruden sa...

Grattis på födelsedagen!
Vilken fin blogg du har :-)
Det var länge sedan vi sågs men på bilderna ser du inte en dag äldre ut sen sist.
Hoppas din dag blev toppen!

Kram Anna

Lullan sa...

GRATTIS i efterskott!

Snart ses vi och firar igen!