fredag 22 januari 2010

Mona Sahlins väska???????

Vad är det för skitdebatt som pågår i Sverige.
Knäppskallar som ondgör sig över Mona Sahlins väska.
Herregud. Hon är kvinna år 2010 med hög inkomst. Vad är det för fel att köpa en väska.
Om man är lite öppensinnad så inser man att folk lägger pengar på de mest märkliga saker. Mycket kanske beror på omgivningen och att passa in. Eller kanske på intressen.
I Östersund knallar folk omkring med Meindlkängor på fötterna för mellan 3-5 tusen. Här i Haag knallar folk omkring med Gucciskor för mellan 3-5 tusen. Om jag skulle dra fram mina Meindl och knalla ner på stan så skulle folk stirra. Om jag skulle knalla omkring med Guccisar i Östersund så skulle nog folk också stirra. Jag gillar inte alls att sticka ut, så Meindlkängerna ligger fortfarande i en kartong i garaget. Men jag är mäkta sugen på ett par Guccisar...!
Peakperformancejacka 6000, Burberryjacka 6000 vad är skillnaden? Sak samma. LV väska för 6000 eller en portfölj för 6000. Who cares? Hon kanske åt nudlar resten av månaden....eller kanske inte. Min poäng är att ingen har väl med det att göra. Ingen granskar vilka tillbehör någon manlig politiker köper till sin nya bil. Tillbehör 45000kr, grundpris bilen 450000kr.
Skitdebatt säger jag!
Klart att Mona ska ha en LV
Sen kanske det finns andra saker med Mona att kritisera, men låt henne bära sin LV med glädje!
Vi vill väl ha valfrihet i Sverige, då får man väl själv välja vad man lägger sina intjänade pengar på?
Tack och hej
leverpastej
P

Inga kommentarer: