tisdag 7 april 2009

Resan


Hej igen min vän!

Jag älskar att resa!
Men man kan ju resa på så många olika sätt.
Många samlar på platser, kontinenter eller äventyr.
Jag har förvisso besökt många platser, men jag gillar djupdykningarna, det vi gör nu till exempel. Känna av vardagen på den platsen. Att stå där på tåget och vara på väg till jobbet eller skolan i ett nytt land eller en ny stad!Då blir det inte så himla många platser precis, men några har iallafall jag hunnit med. Strömsund ;-), Great Neck-New York, Stockholm, Östersund, Sydenham-London, Helsingborg, Viken och nu Haag.

Just nu laddar vi inför nästa resa.

Vi äter en massa pasta, dricker italienskt vin,
köper Alessigrejor, drar på Pradabrillorna, säger si si till allt och
ja njuter av känslan att ÄNTLIGEN få åka till Italien....
och fattar inte att vi inte har åkt tidigare, vi har en massa Italienböcker,
älskar Italiensk mat, går alltid i den lilla italienska butiken i kvarteret,
mannen ser åtminstone ut som en Italienare,
båda har haft Italien som favoritresmål, men alltid har det kommit nåt i mellan...

Men nu är vi på G and we love it!
Men du, vi ska inte flytta till Italien,
vi stannar bara 6 dagar!
Kul att du hänger med på min resa!

Ciao!
Piaf

Inga kommentarer: