onsdag 22 april 2009

Bad hairday!



Hej hopp!
Ni vet hur skönt det är att gå till frissan.
Man sitter där och får håret schamponerat och hårbotten masserad.
Det är så ljuvligt.
Och sedan sitter man där och bläddrar lite
förstrött i en gammal blaska.
- Vill du ha kaffe? Ja, tack gärna.
Och så klipper hon och kammar och det är så mysigt.
Det är nån skön musik på stereon. Det luktar gott.
Och slutligen så ser det också helt o.k ut i spegeln.

Idag undrade min frisör varför det dröjt så länge sedan sist.
Topparna var ju alldeles slitna.
Och det såg helt enkelt för bedrövligt ut.
Ja, du vet, en sjuk liten bäbis...började jag.

Sen började HON, hon som är världens gladaste och goaste bäbis.
HON gillar INTE att gå till frissan!!!
Hon skrek å skrek. Snoret slängde, tårarna sprutade.
Hon var genomvåt av svett, jag med, frisören med,
de övriga stackars kunderna med.
Vendela?
Hon var också med och var ganska försjunken
i en Barbietidning, men sen hände det helt oväntade.
Hon började OCKSÅ att gråta.

Jag behövde inte dra nån speciellt ingående förklaring till varför det dröjt så länge.

Hon fattade.....!
Typ ALLA som var inom en kilometers radie av den salongen fattade.
DEN kvinnan, hon klipper sig nog inte så ofta...

Lyxhustru?
Jovars!
Sen gick jag iväg på bjudning i en timma...UTAN barn!
Utan man också för den delen, det var lite pirrigt, men han är i Sverige...
Ikväll kommer min kompis över på lyxiga paraplydrinkar....!
Vi firar att våra barn verkar kunna bli friska, nån gång i närtid...!

Hurra!
Ha en härlig kväll du med!
Piaf

Inga kommentarer: