fredag 11 december 2009

http://www.youtube.com/watch?v=wK3qhrE4-T8

Jag la visst in en länk för några dagar sedan, och sparade den i utkast.
Men jag har redan glömt varför...?

Ah, nu kom jag ihåg. Denna texten säger allt man behöver veta i livet.
Jag drar en snabb sammanfattning på svenska som då också är min tolkning förståss...

Jag tror på att man aldrig ska somna osams.
Jag tror att vi lägger vår lycka i andras händer.
Jag tror skräpmat är så god för den är så dålig för dig.
Jag tror mina föräldrar gjorde det bästa jobb de kunde göra.
Jag tror att skönhetstidningar provocerar vår självkänsla.
Jag tror att man kan känna kärlek alldeles på helt egen hand.
Det är nu det kommer. Andemeningen....
Jag tror på karmat, vad du ger är vad du får tillbaka.
Jag tror inte att du uppskattar äkta kärlek förrän du blivit bränd.
Jag tror inte gräset är grönare på andra sidan.
Jag tror inte att du vet vad du har förrän du säger farväl.
Jag tror inte att du kan kontrollera eller välja din sexuella läggning.
Jag tror att tillit är viktigare än monogami.
Jag tror att ditt hjärta och själ är dina mest attraktiva tillgångar.
Jag tycker att familjen är värd mycket mer än både pengar och guld.
Jag tycker att snålhet och strävan efter pengar sällan är rättvist och jag tror att de
enda som inte håller med mig på den frågan är miljonärer.
Jag tror att förlåtelse är nyckeln till lycka.

Min tolkning är inte så vacker, men sammanfattningsvis så finns lyckan inom dig om du själv försöker vara en god människa och låter lyckan komma till dig.

Ha det bäst
Klicka på länken och njut!
Och du Anna Anka, det är aldrig för sent att ändra sig!
Varm kram till dig min vän!
Piaf

2 kommentarer:

AnnSofie sa...

Mycke' vackert, för jag vet att det är just så du känner, annars skulle du inte ha lagt det på din blogg.

Att stäva efter att vara en god människa är målet, ibland blir det fel, men vi lär och upprepar inte samma fel om igen.

Kram på dig min vän!
love,
Lullan

Unknown sa...

Främst gillar jag låten, trots att den är gammal. Men jag tror definitivt att vi gör egna val här i livet. Och att om man väljer att blicka framåt, se vad man har och uppskatta det så blir väldigt bra.
Ha det gott
Kram