torsdag 17 december 2009

Avundsjuk på Ankan

Alltså jag kan bara inte låta bli att titta på Anna Ankas Julkalender på aftonbladet.se!

Det är nåt irriterande och samtidigt kittlande över kvinnan. Hon är inte dum. Men lite högfärdig är hon allt. Eller förfärligt högfärdig. Idag visade hon en bondgård i Hollywood, som var på tusentals hektar och pratade om bonnlurkar. Hon skulle kunna tänka sig en bonnlurk om han hade massor med pengar.

Det är där, just där jag inser hur olika vi är jag och Anna, även om vi båda är hemmafruar i ett annat land...

Inte undra på att hon är så elak och bitter kvinnan. Det finns ju ingen kärlek i hennes liv. Hon tror att vi alla är avundsjuka på hennes liv. Hon glömmer bort att vi alla gör våra egna val i livet. Hon kanske mäter lycka i dollartecken. Det gör inte vi. Även om pengar är trygghet. Men jag var ändå tvungen att liksom fråga mig om jag verkligen inte avundas henne. Jo, en sak skulle jag också vilja ha som hon har. Alla hennes fina Louis Vuitton väskor. Byta bort våra misshandlade Samsonite mot Annas fina LV´s, DET vore nåt. Jag ääääälskar väskor. Jag har en väskaffär om hörnan och har sprungit där och klämt på en fiiiiiiiiiiiin väska. Sen hade affären superduperrea och jag tänkte, YIIIIHOOOO. När jag kom in i affären så sa butiksägeren: Ledsen frun, din väska är redan såld....men vi har andra fina, tror du inte den här skulle passa....tjooo hooo tror jag sprungit där lite för mycket. Stammis utan att jag handlat nåt...eller NU har jag det....Jag är sååååå lycklig. Så de kommer att prata om mig i butiken. Sååååg ni hur glaaaaaaaaad hon blev. Jag skulle kunna köpa blommor till dem, eller rättare sagt till min fina goa underbara man som köpte den till mig....!

I butiken där Anna köpte sina LV´s kommer de alltid att minnas henne som en elak hagga. Jag är glad att de kommer att minnas mig som hon som blev lycklig som ett litet barn...!

Då kom jag ändå fram till hur bra vi har det och hur glad jag är för det. Och att det kanske inte spelar nån roll vad kläderna transporteras i när vi reser. Eftersom vi packar upp direkt när vi kommer fram...Eller jo, det vore nåt...

Så vårt kärleksfulla liv är alldeles för vanligt. Skulle knappast bli nån succe på TV. Haagfruar. Bara namnet är ju mesigt. Kärlek och snällhet är lite mesigt. Elakt blir succe. Inte undra på att världen ser ut som den gör. Har ni läst andra bloggar, många av toppbloggarna är så vassa och elaka så man skäms. Jag skäms när jag läser det, men människan som skriver skäms inte det minsta. Katrin Z kastar en massa elakheter och är ohyggligt fördömande. Hon hatar Anna Anka , och skriver elakheter om henne, kanske inte så konstigt, de är så himla lika...
Mycket om inget
Ha en fin fin dag
Stressa inte det blir jul ändå
Kramis

Inga kommentarer: