fredag 23 januari 2009

Solen skiner, fast inte i Haag, eller joo...


Idag skiner solen.
Fast inte här i Haag.
Eller jo, precis här i Haag.
Men ingen ser den.
Det är bara jag som känner hur den värmer!

Jag läser artikeln om Björn som räddade sin fyraåriga Ellen
ur den brinnande bilen, men kvar i lågorna blev
hans fru och två veckor gamla bäbis...

MEN Björn har valt att leva och älska sin levande dotter mer än de två döda!
Jag gråter när jag läser artikeln och Björns blog, men i mitt hjärta lyser solen.
Jag är så tacksam!
För livet och för min familj.
När det känns jobbigt och tråkigt ibland,
med tonåringar, bäbisar eller i största allmänhet, så ska jag tänka på Björn.
Min familj är min sol!
Vad är din?
Varma kramar
P
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4234807.ab




2 kommentarer:

Kakan sa...

Tjena Pia!
Här skiner inte heller solen, men man kämpar på ända. Kul att läsa din blogg och se hur du har det. Jag har inte skrivit på ett tag - tiden går så fort - men det blir nog mer när valparna kommer. Har iallafall lagt ut mina första egna bilder nu - på vadå - jo godingen! Jag vill gärna träffa dig v. 17. Antagligen är vi hemma, om vi inte gör en tur till Storlien. Vi får höras innan och kolla leget. Kramar Karin

Unknown sa...

Hej där Kakan!
Kul att höra ifrån dig! Tyvärr har vi lite ändrade planer ang. v17. Men jag hör av mig.
Ha det gott
Sköt om dig och valparna...
Kram
P