fredag 9 januari 2009

Holländare!

Hej! Möllan, Molen eller Väderkvarnen på bilden heter Sofiamöllan
och jag kan se den från mitt köksfönster hemma i Viken.
Modellen kallas "holländare".
Holländare är ju lite speciella faktiskt.
Så vi brukar skoja och säga, jag gjorde en holländare...
Det kan betyda att jag inte hittade nån parkering,
så jag ställde mig mitt i vägen och slog på varningsblinkersen.
Nä, det skulle jag faktiskt aldrig göra, men så är jag heller ingen holländare!
Men ibland parkerar jag mindre bra och då blinkar jag!
Hemma i Sverige är vi ordningssamma och väntar på vår tur,
följer trafikregler och andra regler som finns för att upprätthålla ordning.
I julas var jag och mannen på köpcentret hemma i Helsingborg
och jag bara stegade in,
de som stod i vägen (på väg ut) fick helt enkelt flytta på sig.
(Oj, nu rodnar jag lite, fy skäms på mig..)
Mannen drog mig i armen och viskade, "Du, vi är inte i Holland nu...!"
Första tiden väntade jag så artigt,
men insåg rätt så snart att jag förmodligen aldrig
skulle komma någonstans med att vänta på min tur...!
Men så är det också VÄLDIGT många människor här på en pytteliten yta,
så det är ju inte så konstigt, men ovant!
Nä, nu ska jag ut och armbågas! Ha en fin dag!
Kram
P

2 kommentarer:

Grindelunda sa...

Hej igen!
Så glad jag blir när du säger att du gillar min blogg :)

Ja du, det verkar allt lite hektiskt där du befinner dig. Här är det lugnt och stilla i vanlig ordning. Kanske aningen för lugnt ibland.
Underbara namn på lilla gumman i allafall tycker jag, och en underbar startbild på bloggen. Ser så skönt ut.

Ha en skön helg!
Kram från Gunilla

Unknown sa...

Din blogg är superfin och rofylld. Jo, det är nog lite hektiskt ibland. Vi är heller inte vana att bo mitt i en stor stad. Hemma i sverige bor vi i en liten by. Kul att du tittar in!
Ha en skön söndag!
kram Pia