fredag 2 oktober 2009

Äntligen fredag!



Äntligen fredag!

Eller egentligen, jag är ju hemmafru så jag har ju lördag hela veckan.
Men nu är det helg och vi får vara tillsammans - Äntligen!


Ni vet svenskar som bor utomlands.
De saknar liksom alltid nåt hemifrån Sverige.
Lakrits, Bregott, Lingongrova etc. etc
och ber alltid sina vänner från Sverige ta med detta när de kommer på besök.
Jag är lite annorlunda.
Jag saknar löjliga saker.
Jag saknar Wettexdukar.
Jag HATAR när man torkar av bänken och det liksom inte blir torrt.

Holländarna är usla på disktrasor!
Wettex är ju inte så spännande,
men det som alltid hamnar på min "vad ska vi ta med oss?"-lista.
Lyckan var total när jag hittade vita och rosa "Rosabandetdisktrasor"!
Nu har jag disktrasor till resten av året.
Strukna från listan!

Kan det bli bättre än fina wettex med ett underbart budskap.
Nä nu har jag städat klart för idag så jag ska sluta att dilla om Wettex,
men köp dem du också och stöd Rosabandet!
Ha en underbar helg...
Min ska bli fläckfri!

Varma kramar

6 kommentarer:

Carina sa...

Mycket snygga trasor - ska se om jag inte hittar några jag också :)

Ska ta Louise och kusin Pontus på barnteater imorgon, Pelle Svanslös. Skönt med lite motvikt till Disney/Pixar filmer ibland.

Må så gott och hälsa alla!
Kram

Unknown sa...

Vad mysigt!
Hittade dem på ICA-Maxi som jag hört att ni också fått i Ösd.
Ha så mysigt imorgon och hoppas att ni haft ett mysigt fredagsmys...
Kramis

Paulina sa...

Skulle behöva en hel lastpall med wettex så blött som vi har det...
Å andra sidan fick vi tillfälle att baka bullar istället, så här på kanelbullensdag(!)
Måste bara tala om att din fredsförhandlande 5-årings godnattsaga har roat hela personalrummet flera dagar. Love it!
Sköt om er!

Unknown sa...

Jag har har nu en lastpall med wettex.Ska jag skicka upp den???Men å andra sidan behövs de inför blöta vintern här...:)
Du Paulina, har ni bokat nyårsresan?
Vi hörs
Kram

Paulina sa...

Ingen resa bokad, är det Viken eller Haag som är målet?
Skulle för övrigt vilja uppleva våren i Haag... måste göda spargrisen.
Hörs!

Anonym sa...

Vännen! Du kan nu köpa dem på IKEA Family i Delft..jag har två stora paket (ca 40 stycken). Jag var precis som du...fick lov att köpa när jag var i Sverige...folk tyckte jag var knasig.

Kram Camilla