måndag 17 december 2012

Första julen...

 Herregud det är snart ett helt år sedan vi flyttade in i vårt nya fina hus...! 
Det är så lätt att tro att den första julen blir helt magisk och superspeciell! 
Och visst hade den kunnat bli det, men många anledningar gör att detta 
kanske är den stressigaste julen vi någonsin upplevt...!
Mycket har hänt i höst! 
Kenth har bytt jobb. 
Och varit bortrest massor.
Jag pluggar för fulla muggar. 
Trots att det är väldigt roligt, 
så kräver det oerhört mycket av båda just nu. 

Och som att det inte räcker till med jobb och plugg, 
så har jag hunnit med ett gäng resor också.
I fredags kom jag hem från Rwanda. 
Där arbetar jag i ett projekt att försöka få in ett barnperspektiv i Rwandas handikapporganisationer så att de kan driva påverkansarbete. 
Utbildningar i FN´s barnkonvention står på agendan.
Helgen innan Rwanda var jag på jobbresa i Berlin i fyra dagar!
Intressant och väldigt roligt!
Någon vecka innan Berlin så var jag och Vendela i London.
Mycket roligt! 

Men hur roligt man än har det så får det ju konsekvenser.
På pluggandet. 
På julfixandet. 
Så här sitter jag nu och filar och filar på min uppsats.
Den ska vara inne på fredag. 
FREDAG! 
Men den är hyfsat bearbetad i huvudet.
Nu är det "bara" att få den på pränt...!
Hoppas att ni får en fridfull Jul!
Pussåkram
P

Inga kommentarer: