onsdag 1 december 2010

Home Sweet Home







Oj vad tiden går!
Vi har acklimatiserat oss hemma i Sverige!
Men även om man trivs så är det faktiskt en stor omställning ändå.
Jag trivs bra på mitt nygamla jobb.
Jag trivs bra med att jobba helt enkelt.
Även om det inte känns lika toppen när barnen är sjuka.
Innan var det ju ingen skillnad, man var hemma ändå.
Ringa jobbet och säga att barnen är sjuka = dåligt samvete.
Och så får jag dåligt samvete igen mot barnen som är sjuka...ond cirkel det där!
Men inte mycket att göra.
Men måste erkänna att det är rätt så kännbart när man har haft små barn i lite mer än 14 år, fyra med fyra års mellanrum.
Inga VAB-pauser här inte!!!
Hemma är vi iallafall.
Gött!
Vi firar julen hemma och vi längtar allihopa!
Vi har liksom inte firat riktig jul på tre år.
Julgrejor här och julgrejor där.
Hemma till jul.
Borta till jul.
Stress.
Iår hemma till Jul, Julefrid och fröjd.
Ett julbord avklarat.
På Ladan i Båstad.
Nanne Grönwall, Sanne Salomonsen och Jenny Silver hade julshow.
Härliga kvinnor!
Det är Girlpower det!
På fredag blir det julbord med mina Ladies Circle väninnor.
En annan sorts Girlpower kan man säga!
Nästa fredag blir det med jobbet och där är det faktiskt också Girlpower.
Eller kanske mest är det avsaknad av manpower...!
Mycket om inget.
I´m back!
Home Sweet Home
Puss
P




Inga kommentarer: