tisdag 10 mars 2009

Vårkänslor!


Den som läst min blogg innan,
har säkert läst mellan raderna och förstått
att jag inte är helt nöjd med mitt temporära hemland.
MEN, en sak älskar jag!
Blommorna!
Vi har alltid färska blommor hemma på bordet!
En stor bukett som ser ut ungefär som en brudbukett
brukar vara dyr och kosta ca 150 kr.
Så ibland kommer mannen hem med en sån...
20 långa rosor brukar ligga strax under hundra.
Tulpaner kostar väl 30 kr ungefär.
Man får underbara buketter för ca 50 spänn.
I love it!
I morgon lämnar jag Jämtland och åker hem.
Det ska faktiskt bli riktigt skönt att komma hem.
Underbart att träffa resten av familjen!
Det blommar i Holland och om två veckor öppnar Keukenhof.
Våren är för härlig!
Mys å må
Kram
P

2 kommentarer:

Grindelunda sa...

Det låter underbart med alla blommor, och vilken toppenkul idé med resekontot.
Jag har missat dig totalt på Jojo. Jag brukar vara där mest varje vecka och ta en fik, men nu har det varit lite av den varan ett tag.
Får ta och skärpa mig.
Nu ska jag sussa! Godnatt o kram från Gunilla.

Unknown sa...

Ja, med en sjuk bäbis hann jag inte dit så mycket som jag ville...!
Och ni var viss i Borga, såg jag! Härligt!
Hundra kronor i månaden "känns" ju inte precis. Jag skulle nog inte lägga de pengarna på en resa till mig själv, om inte vi hade kontot...Samma pengar men ändå...
Ha det gott
Kram Pia