söndag 14 december 2008

God Jul och Gott Nytt År!


Hej alla!
Är det inte underbart grått och vintrigt här i Strömsund.
Det riktigt känns att julen är nära!
Men ingen snö för oss i jul!
I morgon går tåget...
Jag och barnen åker "hem" till Viken.
(Hemma är väl kanske i Holland nu.)
Hur som helst, vi har ingen dator i Viken= inga blogginlägg.
Vi ska ha en mysjul.
Alla 6 barnen på julafton är så härligt.
Svågern tänkte atthan inte kunde komma i år
- det blir väl nog stimmigt med alla barnen, sa han.
Men Mollie stimmar inte så mycket sa jag.
Det är bara hon som tillkommit sen i fjol.
Och fler än så blir vi inte, bör jag kanske tillägga!
Det är klart, sa han!
Och att vi firade Julafton på Nyårsaftonen istället...
Vi gör lika varje år, men på olika dagar...
Finns det hjärterum, så finns det stjärterum
sa alltid min mormor.
Men vi får nog göra tvärtemot alla andra.
Vi får nog ha ett STÖRRE hus när vi blir gamla...!
Ha en underbar Jul och ett Gott Nytt År!
Kramar till er alla
Pia


1 kommentar:

Grindelunda sa...

En riktigt god och fridfull jul önskar jag Er alla.
Sköt om er!
Kram från Gunilla